:: hISTORIA pASEO

Co znaczy Paseo?
Paseo z języka hiszpańskiego oznacza promenadę.

Mniejsze i mniej kosztowne niż Celica, sportowe coupé Paseo zastąpiło 2-drzwiową Corollę GT-S i SR5 w 1992 . Paseo zbudowano na podwoziu Toyoty Tercel, ale stylizacyjnie rózniło sie znacznie. Silnik 4-cylindrowy również pochodził z Tercel, ale moc została podwyższona do 100 koni mechanicznych przez zastosowanie dwóch wałków rozrządu. Standardowo wyposażone zostało w 5-biegową reczną skrzynię biegów; 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów była opcjonalna. Paseo zostało wyposażone w mocniejsze zawieszenie niż Tercel, zawierające tylną belkę stabilizatora i 14-calowe koła (Tercel był wyposażony w 13-calowe). Zmiany w poszczególnych latach:

  • 1993: Samochód wyposażono w poduszkę powietrzną kierowcy, jako opcjonalne wyposażenie wprowadzono ABS,
  • 1994: Opcjonalna klimatyzacja, ponadto zostały wyposażone w blokadę pasów bezpieczeństwa pasażera,
  • 1995: W stanach, w których obowiazywał poziom emisji spalin taki jak w stanie Kalfiornia pozwolono na używane 93-konnego silnika, w pozostałych stanach można było sprzedawać modele z silnikami 100KM,
  • 1996: W tym roku na rynek wprowadzono nowy model, był on wyposażony w dwie poduszki powietrzne. Zmiany stylistyczne uwzgledniły gładszą linię przodu (maski), większe boczne okna (ćwiartki) i ostrzejszą linię tyłu . Pomimo zmian przeprowadzonych w tym roku, wymiary samochodu zostały niezmienione. Wymiary wewnetrznę również pozostały takie jak poprzednio, na nowo zaprojektowana deska rozdzielcza zawierała poduszkę powietrzną dla pasażera. Zarówno kierowca, jak i pasażer mieli teraz 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie silniki Paseo zostały "wyposażone" w 93 konie mechaniczne. Model '96 zostal wprowadzony na rynek europejski,
  • 1997: W 1997 roku wypuszczono na rynek kabriolet, miał on ręcznie składany dach i podgrzewaną tylną szybę.

:: pASEO pIERWSZEJ gENERACJI



:: pASEO dRUGIEJ gENERACJI